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  • »Sebastian Müller« ist der Autor dieses Themas

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1

26.08.2014, 19:11

Wie kommt man an gute (realistische) Texturen dran?

Hallo zusammen

Ich habe mal eine Frage (nur aus Interesse).

Wie kommen Spielentwickler an Realistische Texturen heran?

Gibt es solche Seite, wo man Texturen kaufen kann?
Der Grund ist, das ich in Gimp nichts hinbekomme. Und Fotografieren funktioniert nur beschränkt bei mir.

dot

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3

26.08.2014, 19:16

Kosten die etwa, oder sind die Free?

Wen ja wie viel ungefähr?

dot

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4

26.08.2014, 19:19

Einfach mal einen Blick in die FAQ werfen... ;)

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5

26.08.2014, 19:33

OK eine frage noch.

Ich kenne mich in der Rechtslage noch nicht so gut aus.
Kann ich die Texturen für nicht Kommerziell veröffentlichte Projekte verwenden?
Ich weiß, was in den FAQ steht, jedoch möchte ich gerne eine Bestätigung.

vielen dank für den Rat, Genau das brauche ich jetzt.

BlueCobold

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6

26.08.2014, 19:40

Zitat

Do I need to pay royalties when I use the textures?
No.
CGTextures is not like most stock-photography sites. Textures may be downloaded and used free of charge.
(...)
May I use your textures to make a (commercial) computer game?
Yes--with the exception of Open-Source projects. See below.

(...)
I have used the textures on a 3D model/scene. Am I allowed to sell the model/scene and textures as a bundle?
Yes, under the following condition: You have customized the textures for the 3D-model or scene, and you are selling the model and texture in one package. Please add the following text in the documentation accompanying the model:

"One or more textures on this 3D-model have been created with images from CGTextures.com. These images may not be redistributed by default. Please visit www.cgtextures.com for more information."

I have used some of the textures to create a map for a computer game. May I distribute this map?
Yes, provided the textures are used in the map. In that case, you are allowed to bundle them and distribute them as a package. Please add the following text to the documentation of the map:

"One or more textures on this map have been created with images from CGTextures.com. These images may not be redistributed by default. Please visit www.cgtextures.com for more information."
(...)
May I use these textures in my Open Source (Creative Commons, GPL, etc) project?
No.
These textures may not be used in Open-Source projects. The licenses are not compatible. Almost all Open-Source licenses allow redistribution of the materials, and redistribution is not allowed for these textures.
Teamleiter von Rickety Racquet (ehemals das "Foren-Projekt") und von Marble Theory

Willkommen auf SPPRO, auch dir wird man zu Unity oder zur Unreal-Engine raten, ganz bestimmt.[/Sarkasmus]

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7

26.08.2014, 19:48

OK Das wäre dann alles.

Danke :)

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